Dandanes ni več tako pomembno, da imamo varno in zagotovljeno zaposlitev, ampak je večji poudarek na zaposljivosti. To pomeni, da imamo določeno znanje, s pomočjo katerega smo na trgu delovne sile konkurenčni in kadar koli zaposljivi.
Nekateri to znanje, npr. poznavanje dela z računalnikom, komunikacijske veščine, poznavanje tujih jezikov in raznih drugih veščin, pridobijo še pred zaposlitvijo in tako od bodočega delodajalca pričakujejo, da se bodo izpopolnjevali na drugih področjih. Drugi pa ta znanja pridobivajo šele ob delu.
… kot da bi delal za tekočim trakom
Slednji se tako ob delu učijo nekaj novega, medtem ko se prvi, če jim delodajalec ne omogoči dodatnega izobraževanja oz. izpopolnjevanja ali jim ne nudi možnosti za napredovanje, ne naučijo nič novega. Delo se jim slej ko prej zdi rutinsko, primerjajo ga z delom ob tekočem traku.
V takšnem primeru običajno začnejo iskati novo zaposlitev, od katere pričakujejo več izzivov, odgovornosti in izobraževanja. Delodajalec je tako kmalu ob sposobnega zaposlenega samo zato, ker ni vlagal v njegovo znanje in ga spodbujal k napredovanju. Če pogledamo še s finančnega vidika, bo iskanje novega delavca vsekakor dražje od investicije v izobraževanje obstoječega delavca.
Delodajalci se bojijo izkoriščanja
Delodajalci, ki zaposlenim ne omogočajo osebnega in strokovnega razvoja, ker se bojijo, da jih bodo izgubili, potem ko jim bodo omogočili izobraževanje, delajo veliko napako. Tistim, ki je do znanja, bodo do njega vsekakor prišli. Morda jim ga bo ponudilo konkurenčno podjetje.
Zadovoljni zaposleni – uspešno podjetje
Če bo podjetje želelo imeti najboljšo delovno silo, se bo moralo predstaviti kot delodajalec, ki delavcem omogoča osebni in strokovni razvoj. To je namreč ključna zadeva, po kateri se dobri delodajalci razlikujejo od slabših. Podjetja, ki bodo zaposlenim pomagala uresničiti njihove cilje, bodo največ naredila tudi za svoje cilje.
Pomemben je stik z zaposlenimi
Da bi delodajalci preprečili nepričakovane odhode zaposlenih, morajo biti z njimi v rednih stikih. Povprašati jih morajo o njihovem počutju in zadovoljstvu ter jih opazovati. Zdolgočasenega zaposlenega je namreč moč prepoznati na zelo veliko načinov. Zdolgočasenim je treba ponuditi nove odgovornosti in izzive, preobremenjene je treba razbremeniti; vsem pa je treba omogočiti možnost napredovanja. Tako se bodo počutili dobro na svojem delovnem mestu in bodo neznatno prispevali k uspehu podjetja.