Strokovnjaki s področja dela in zaposlovanja so dejavnike, ki pomembno vplivajo na zadovoljstvo in počutje zaposlenih, strnili v 10 točk, o katerih bi moral razmisliti vsak, preden sprejme novo delo oz. zaposlitev zaposlitev.
1. Odnosi
2. Uskladitev poklicnega in zasebnega življenja
3. Delovna samostojnost: raje delate samostojno s čim manj navodili ali vam je ljubše, če je vaše delo natančno določeno? Pozanimajte se, kolikšno stopnjo samostojnosti bi imeli na novem delovnem mestu in premislite, ali vam povedano odgovarja.
4. Vrsta dela: pozanimajte se, kaj točno boste delali. Ali boste opravljali projektna dela, vzpostavljali odnose s strankami, razvijali strategije, uvajali taktike ali boste opravljali kreativno delo. Preden sprejmete službo, morate vsekakor vedeti, kaj želite početi.
5. Prispevek k uspehu: bo vaše bodoče delo prispevalo k uspehu vašega oddelka, podjetja ali družbe na splošno. Vam je vaš prispevek pomemben?
6. Možnosti za napredovanje: pozanimajte se o možnostih in pogojih za napredovanje. Vprašajte, ali so vašo bodočo službo ponudili tudi kakšnemu zaposlenemu. Pritrdilen odgovor bo namreč pomenil, da boste tudi vi imeli kdaj možnost za napredovanje na višji položaj.
7. Vrednote podjetja: zaposleni, ki ne delijo vrednot podjetja, želijo pogosto oditi. Povprašajte po vrednotah podjetja in kako se le-te odražajo v vsakdanjih situacijah. Imate tudi vi podobne vrednote?
8. Vodstvo: ali vodstveno osebje sestavljajo ljudje, ki jih vi (in drugi) spoštujete, cenite in si želite delati z njimi?
9. Panoga: ali podjetje proizvaja izdelke oz. nudi storitve, s katerimi želite biti povezani? So izdelki morda škodljivi za zdravje, naravo ali niso v skladu z vašo moralo? Vse to zelo pomembno vpliva na vaše mnenje o podjetju.
10. Plača in stimulacija: ali vam za novo delovno mesto ponujajo primerno plačo glede na vašo vrednost na tržišču. Je ponujena plača vredna zapustitve trenutnega delovnega mesta? Pozanimajte se, ali boste za nadpovprečno delo in dosežke dodatno nagrajeni. Razmislite, kakšna bi bila nova plača v primerjavi z dosedanjimi plačami, ob tem pa imejte v mislih tudi vaše želje.
Ko boste dobili odgovore na vsa ta vprašanja, si naredite seznam prednosti in slabosti ter jim pripišite določeno težo oz. pomembnost. S takšnim seznamom se boste veliko lažje odločili za ali proti novi službi, saj boste še pred nastopom dela vedeli, kaj lahko od dela pričakujete in se izognili morebitnemu nezadovoljstvu na delovnem mestu.